Le Figaro, Pierre-Petit
Une découverte
‘Retenez bien ce nom, Larissa Groeneveld, il s'agit d'une jeune violoncelliste,à le beauté tendrement impérieuse. Cette merveilleuse artiste, a été incomparable de tenue de puissance intérieure,de tension magnifiquement contròlée, avec un sens inné de la vraie poésie.’

The New York Times, Paul Griffiths
‘It was here that Ms. Groeneveld's sonorous tone and firm phrasing was to be felt, and she was impressive again sounding the lament theme, making the odd intervals right and forceful.’

review in the Strad  (01-09-2016 Janet Banks)
“Zemlinsky’s A minor Sonata of 1894 receives an especially enriching performance from this poetic partnership””...plays the turbulent opening movement with passionate conviction and a full-bodied sound, and endows the lovely Allegretto finale with elegance and charm. The Three Pieces, more Schumannesque in mood, are arresting and beautifully characterised.””The Dutch duo are also strong advocates for Dohnányi’s 1899 Sonata. Full-throttle playing is required throughout the expansive first movement, with both musicians pushed to their limits, and the spacious recording gives depth and resonance to the sound. Groeneveld executes the delicately hovering spiccato notes in the Mendelssohnian scherzo with precision and grace.”

review in Gramophone (March 2016 Charlotte Gardner)
“The real triumph, though, is the Lied. Here Groeneveld tones herself down to a tender softness, although retaining the Humoresque’s strength for the crescendos, and it’s hard to imagine this tiny gem singing more under another cellist’s fingertips.”
“Zemlinsky’s A minor Sonata brings more warm, predominantly smooth, expansive readings from Groeneveld, always in perfect communion with van der Laar, who for his part is generous with the pedal but never at the expense of definition.”

Pianowereld (02-2016, Elger Niels)

review in Classic News (25-12-2015, Alban Deags)
“Superbe et somptueuse sensibilité artistique que celle de la violoncelliste Larissa Groeneveld qui signe ici un album d’une maturité filigranée, sertie d’intelligence et de profondeur sans effet ni diluation : les phrasés sont finement ciselés, et le rubato d’une liberté de ton particulièrement précis qui lui permet de sentir de l’intérieur, la grande versatilité expressive des œuvres sélectionnées."de Zemlinsky: texture vif argent, crépusculaire et d’un post romantique brahmsien d’une totale finesse d’intonation qui sait- magistralement éviter toute surenchère et tout pathos. La subtilité et la mesure de la violoncelliste sont irrésistibles.”…” Super récital chambriste.”

Trouw ****  (december 2015, Peter van der Lint)
“hier met veel liefde en overtuiging gespeeld, en beslist smakend naar meer.”

Volkskrant ****  (9-12-2015, Frits van der Waa)
“Groeneveld heeft een intense, warme toon en Van de Laar een voortvarendheid"

Dagblad van het Noorden **** (22-12-2015, Paul Herruer)
"Gepassioneerde cellosonates" **** 

Opusklassiek  (januari 2016, Emanuel Overbeeke)
“de musici enerzijds niet zo dominant zijn dat we eerder de uitvoering dan de muziek horen en anderzijds wel zo overtuigend spelen dat ze onbekende stukken de kracht geven van bekende”

Akkoord Magazine (2015, Cassandra Luckhardt)
ellosonate van Von Brucken Fock
“Een prachtige publicatie, vergezeld van een net zo prachtige opname van larissa Groeneveld (cello) en Frank van de Laar (piano).” “De opname is een prachtige interpretatie, de musici spelen prachtig”

Stuttgarter Nachricht
"
Mit überbordender Musikalität und einer kompromißlosen Tongebung vermag sie aber auch Kantilenen warm aufblühen zu lassen. Souverän löst sie sich vom Notentext und drückt dem Werk einen eigenen gestalterischen Stempel auf." 

Eindhovens Dagblad
“Overrompelende ode aan de cello…Delicatesse eerste klas. Larissa ontpopte zich als een tovenaarsleerling in haar briljante vertolking van Britten’s Solosuite opus 72…” 

Noord-Hollands Dagblad
“Larissa speelde dit werk echt adembenemend. Er zijn weinig concerten waarin het publiek zo stil is. De spanning die ze wist op te bouwen en de diversiteit aan klanken die aan haar instrument wist te onttrekken is in één woord weergaloos te noemen…” 

Klassik.com (16-11-2014, Dr. Matthias Lange)
“Konsequente Kreativität”
“’Revelation' für solistisches Violoncello lotet in nur elf Minuten Spielzeit eine bemerkenswerte technische und expressive Varianz aus, besticht dazu immer wieder mit entschieden gesetzten rhythmischen Impulsen.’
“vor allem aber beeindruckt der intensive Spannungsaufbau über die gesamte Spieldauer des Stücks.”

Leeuwarder Courant (07-07-2014 Rudolf Nammensma)
“Groeneveld en Bij de Leij: om te koesteren”

Walter Porcedda
“Un Angelo Olandese incanta Berchidda”

“Cellorecital in Hippolituskerk” (27-10-13 Henk Pruijsen)

Gapplegate Classical -Modern Music Review (17-08-2012 )
Greg Applegate Edwarda
“Alexandre Danilevski, The Uncertainty Principle”

Musikalisch, Musik an sich (13-08-2012 Ingo Andruschkewitsch)
“Fast noch intensiver ist “Revelation (Offenbarung)“, ein Werk für Solocello, meisterhaft interpretiert von Larissa Groeneveld. Wie hier über die gesamte Spielzeit von über 11 Minuten die Spannung aufgebaut wird und bist zum fast schmerzhaften Ende gesteigert wird ist tatsächlich eine Offenbarung, wie es schon der Titel verspricht. Mit Worten lässt sich dies kaum fassen. Vielleicht der absolute Höhepunkt auf The Uncertainty Principle.”

Eindhovens Dagblad (20-05-2015 Marjolijn Sengers)
“De noten bevestigen de mooie woorden”

Eindhovens Dagblad, Marjolijn Sengers (19-05-2015 )
“Muziek is de basis van alle kunsten”

Opus Klassiek (28-05-2014)
That the Osiris trio has recorded an album full with Dutch music is no small milestone. Here's to the next twenty-five years!"

Opus Klassiek (02-05-2014)
"A real asset this album!"

De Gelderlander (26-02-2014)
"As if you are sitting in the front row at the concert hall face to face with the artist. Perfect timing and a playing style ensures severe involvement gives the Osiris Trio a unique status."

Luister (03-02-2014)
"Luister 10: "The notes balance attractively between energetic and stilled""

Musicframes (15-01-2014)
""A good kick off for the next 25 years!""

Mania (08-11-2013)
The Osiris Trio, [...], put whit this interpretation bright interpretation  two beautiful works  down from the beginning of the last century"

Akkoord Magazine (06-06-2013)
"De leden van het Osiris Trio hebben al 25 jaar een goed muzikaal huwelijk."

Cittadino, Italy (08-12-2011, Elide Bergamaschi,)
"It was a pleasure to recover our national spirit, one of a homeland with a heart, without territorial boundaries in the music. We still have a preference for open melodies, which simplicity never becomes trivial, and which keeps the passionate rhetorics full of fair aspirations.

ci fa piacere ritrovare il nostro spirito nazionale ­ di una patria del cuore, prima che dei confini territoriali nella musica. Sul pentagramma resistono i fossili del nostro gusto per l’aperto melodiare, per una semplicità mai banale, per l’ap­ passionata retorica intinta di fiere aspirazioni.

Luister (12-09-2011)
""All things put together we can conclude that this is an attractive CD for listeners who want something different than the traditional repertoire and want to wallow for an hour in beautiful, famous opera melodies."
Marjolijn Sengers, Luister, September/October 2011"

Akkoord Magazine (18-07-2011)
"Het resultaat is een cd vol sentiment en pathos, vaak uiterst zangerig, zoals een opera betaamt. En daarbij zo direct opgenomen dat de cello zijn woordenloze boodschap sensueel in je oor lijkt te fluisteren." Akkoord Magazine - Aug-Sept

"The result is a CD full of sentiment and pathos, often very melodious, as it befits an opera. The recording is very direct and in that way the cello seems to sensually whisper its wordless message in your ear." Akkoord Magazine - Aug-Sept"